اخبارسیاسی

واکنش ها نسبت به آسیب دیدن آرمیتا گراوند

شبکه کلمه | هانا نویمن، نماینده پارلمان اروپا، نسبت به کما بودن آرمیتا گراوند، اعلام کرد: «روزنامه‌نگار دیگری به خاطر گزارش این موضوع تهدید شد. یکی دیگر از اعضای خانواده به دلیل صحبت کردن زندانی شده است.چقدر دیگر زمان نیاز است تا جوزپ بورل در سیاست اتحادیه اروپا درباره ایران تجدیدنظر کند؟»

از دیگر سو، حساب کاربری “دیده‌بان سازمان ملل” در شبکه اجتماعی اکس در ارتباط با موضوع مذکور نوشت: آرمیتا گراوند، دختر شانزده ساله، پس از ضرب‌وشتم توسط پلیس اخلاق رژیم اسلامی در ایران اکنون در کما به سر می‌برد، پلیسی که گفته می‌شد منحل شده است.

حساب مذکور می گوید: با این شرایط یک ماه دیگر در دوم نوامبر، جمهوری اسلامی رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌شود و این سوال مطرح است که چرا؟

این انتقاد ها در حالیست که شوراهای صنفی دانشجویان کشور نیز اعلام کرد که روز ۱۰ مهر، حراست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با تعدادی از دانشجویان به شدت برخورد کردند به شکلی که «یک دانشجوی دختر به بیمارستان منتقل شده و از وضعیت فعلی او اطلاعی در دست نیست».

لازم به اشاره است که خبر بی‌هوش شدن آرمیتا گراوند، دانش‌آموز ۱۶ ساله در مترو که گفته می‌شود به دنبال یورش به او درباره حجاب اجباری آسیب دیده و بستری شدنش در یک بیمارستان نظامی در تهران، واکنش های گسترده‌ای در جهان داشته است.

دکمه بازگشت به بالا