اخبارسیاسی

ریاض، خواستار روند صلح در غزه و توقف صادرات سلاح به اسرائيل شد

شبکه کلمه | فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز سه شنبه در نشستی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی در مسکو، هشدار داد که کوچاندن اجباری فلسطینی ها در غزه ادامه دارد.

وی در این نشست بر ضرورت اجرای روند جدی صلح، آتش بس و ورود کمک های انسان دوستانه به غزه تاکید کرد.

آنگونه که وبسایت «العربیه» نوشته، وزیر امور خارجه عربستان ضمن اشاره به اینکه اسرائیل به نقض قوانین بین المللی ادامه می دهد گفت که آنچه که در غزه اتفاق می افتد را نمی توان به بهانه دفاع از خود توجیه کرد.

این مقام سعودی اظهار نمود: برخورد گزینشی در اعمال معیارهای قانونی و اخلاقی بین المللی و چشم پوشی از جنایت های فاجعه بار ارتش اسرائیل در حق غیرنظامیان بی دفاع فلسطینی، موجب برانگیخته شدن خشم جهان اسلام و عرب و احساسات پاک انسانی شده است.

از دیگر سو، محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان روز سه شنبه در اجلاس مجازی کشورهای عضو بریکس بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با عملیات اسرائیل در نوار غزه تاکید کرد.

وی خواستار ورود فوری کمک ها به نوار غزه و توقف صادرات سلاح به اسرائیل شد.

ولیعهد سعودی گفت بر ضرورت تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ تاکید می‌کنیم و خواستار تلاش‌های جمعی برای جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی در غزه هستیم. آغاز یک روند جدی و جامع صلح برای حل مسئله فلسطین را خواهانیم.

ولیعهد عربستان گفت: با کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه مخالفیم و بر ضرورت ایجاد کریدورهای بشردوستانه در غزه تاکید داریم.

دکمه بازگشت به بالا