اخباراهل سنت

بیانیه مفتی عبدالملک آرامش در ارتباط با سخنان محامی، نماینده‌ی رهبر در استان سیستان و بلوچستان

شبکه کلمه| مفتی عبدالملک آرامش منبع العلوم کوه‌ون سرباز با انتشار بیانیه ای نسبت به سخنان محامی، نماینده‌ی رهبر در استان سیستان و بلوچستان واکنش نشان داد و از جنایت های نظام در بلوچستان انتقاد کرد.

👈 متن کامل بیانیه بدین قرار است:

« بسم الله الرحمن الرحی

«زاهدان واتیکان نیست…..»
جمعی از علمای بزرگ اهلسنت بلوچستان به‌منظور گفتگو پیرامون ورود غیر قانونی نیروهای نظامی به چند حوزه‌ی علمیه و بازداشت فله‌ای طلاب، به نزد آقای محامی نماینده‌ی رهبر در استان سیستان و بلوچستان مراجعه نموده و آقای محامی که مدت‌ها در انتظار چنین فرصتی بوده، جوابی کوتاه و اما پر محتوا ارایه می‌کند و آن اینکه «زاهدان واتیکان نیست».

آری؛ زاهدان واتیکان نیست!، اما چرا قانون اساسی جمهوری اسلامی که در آن آزادی مذهبی و حقوق اقلیت‌های قومی تبیین شده، در زاهدان نادیده گرفته می‌شود و به اجرا در نمی‌آید؟!

آری؛ زاهدان واتیکان نیست!، اما چرا طلاب کشورهای همسایه آزادانه در ایران درحوزه‌های علمیه اهل تشیع به تحصیل خود ادامه می‌دهند و ادامه‌ی تحصیل‌شان در حوزه‌های علمیه‌ی اهلسنت ممنوعیت دارد؟

براستی چرا همان شرایطی که در حوزه‌های اهل‌تشیع برای تحصیل طلاب خارجی فراهم است، برای آنان در حوزه‌های علمیه‌ی اهلسنت هم فراهم نشود؟!

آری؛ زاهدان واتیکان نیست!، اما چرا و به چه علت در اینجا در کمتر از یک ساعت ماموران حفظ امنیت، بیش از ۳۰۰ تن نماز گزار کشته و زخمی روی دستان مردم زاهدان و شیخ الاسلام می‌گذارند؛ و نه تنها کسی پاسخگو نیست که تهدید هم می‌کنند؟!

آری؛ زاهدان واتیکان نیست، اما زاهدان است!
«تن همه داغ داغ شد، پنبه کجا کجا نهم!»

(مفتی) عبدالملک آرامش منبع العلوم کوه‌ون سرباز
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ه.ش برابر با ۱۱ جمادی الثانی ۱۴۴۵ ه.ق »

دکمه بازگشت به بالا