اخباراهل سنت

محکومیت حادثه انفجار گلزار شهدای کرمان توسط علمای اهل سنت

به گزارش شبکه کلمه، علمای سرشناش اهل سنت ایران از نواحی مختلف کشور حادثه انفجار گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

در این راستا، شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب، با صدور بیانیه ای حادثه گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد و حادثه مذکور را تروریستی توصیف نمود.

شیخ یوسف جمالی، رییس شورای عالی مدارس دینی اهل سنت و جماعت جنوب و امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس نیز، شب گذشته اظهار کرد: اقدام تروریستی حمله به مردم بی دفاع و بی گناه در گلزار شهدای استان کرمان، دل انسان های بسیاری را به درد آورد و ایران را داغدار این حمله وحشیانه و تروریستی کرد.

کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان، هم با صدور بیانیه‌ای حادثۀ تروریستی کرمان را «اقدامی ضد دینی و ضد بشری» دانست و آن را محکوم کرد.

مولانا حبیب‌الرحمان مطهری، از علمای برجستۀ اهل‌سنت کشور و مدیر حوزه علمیه احناف خواف، از وقوع حادثۀ تروریستی در کرمان به شدت ابراز تأسف کرده و آن را محکوم کرد.

شب گذشته نیز مولانا عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، با صدور بیانیه‌ای حادثه کرمان را تروریستی توصیف و به شدت محکوم کرد.

ایشان با اشاره به جانباختن شماری از هموطنان، حادثه مذکور را بسیار تکان‌دهنده خواند.

گفتنی است که در دو انفجار روز چهارشنبه ۱۳ دی در چهارمین مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در استان کرمان، ده‌ها نفر کشته شدند. استانداری کرمان ‌می‌گوید که این حمله «تروریستی» بود. با این حال هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را نپذیرفته است.

دکمه بازگشت به بالا