اخباراهل سنت

با فشار نهادهای امنیتی؛ «مرکز غیر دولتی دخترانه حفظ قرآن» در بانه پلمپ شد

شبکه کلمه| براساس گزارش های رسیده به شبکه کلمه، در ادامه فشارها بر جامعه اهل سنت ایران، مرکز غیر دولتی دخترانه حفظ قرآن شهرستان بانه با یورش ماموران امنیتی و بازداشت مدیران آن پلمپ شد.

یک منبع آگاه در گفتگو با شبکه کلمه اظهار داشت که ماموران امنیتی، یکشنبه ۱۷ دی‌ماه، با یورش به منزل استیجاری در شهرستان بانه از توابع استان کردستان که از آن به عنوان «مرکز دخترانه حفظ قرآن» استفاده می‌شد ضمن پلمپ این مرکز خصوصی، مدیران آن با نام های «عبدالله آذرنگ» و همسرش «نسرین عبداللهی» بازداشت کردند.

برخی گزارش ها حاکی است که «عبدالله آذرنگ» و همسرش «نسرین عبداللهی» پس از انتقال از بانه به بازداشتگاه اطلاعات سنندج، به ارومیه منتقل شدند.

گفته می شود که دانش‌آموختگان دختر این آموزشگاه غیر دولتی پس بازداشت مدیران مرکز برای چندین ساعت در داخل این مرکز بازداشت بودند.

بر اساس این گزارش، «پس از حضور و فشار خانواده‌های دانش‌آموزان، ماموران اقدام به آزادی بیش از ۲۲ دانش‌آموز دختر این مرکز کردند.»

لازم به اشاره است که مدارس، مراکز و روحانیون اهل سنت کردستان در ماه‌های اخیر به‌شدت از سوی نهادهای امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی تحت فشار و تهدید قرار گرفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا