سیاسیمقاله

انتخابات باید تحریم شود

شبکه کلمه| ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی و عضو پیشین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در یادداشتی خواهان تحریم انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

در این یادداشت آمده است:

تحلیل‌بافان نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند که اکثریت قریب به اتفاق ملّت ایران با هوشمندی از این نظام عبور کرده‌اند. «آزموده را آزمودن خطاست».
اصولاً نظام ولایی موسوم به جمهوری اسلامی که نام واقعی آن نظام استبداد دینی است، با آزادی، دمکراسی و انتخابات ماهیتٱ در تناقض است. علی خامنه‌ای و اعوان و انصارش اساساً انسان را موجودی انتخاب‌گر نمی‌دانند بلکه انسان را موجودی منقاد و مطیع می‌خواهند و می‌پسندند تا بتواند بر مردم سلطه مطلقه داشته باشند؛ اما حنای فریب و دروغش دیگر برای مردم رنگی ندارد.

همان‌گونه که در چند به اصطلاح انتخابات قبل دیدیم آنها مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند اما مردم با هوشمندی به دعوت آنان جواب منفی دادند. اکثریت قاطع ملت پیشاپیش خیمه‌شب‌بازی انتخابات را تحریم کرده‌اند چون به‌درستی دریافته‌اند شرکت در انتخابات، تحکیم پایه‌های به شدت متزلزل قدرت شیطانی علی خامنه‌ای، خودکامه قدرت‌پرست ایران است و شرکت در انتخابات لگد مال کردن خون شهدای عزیزی است که مخلصانه خون خود را نثار آزادی، دمکراسی، عدالت و رهایی از شر استبداد کردند.

باید انتخابات پیش رو با تمام توان از سوی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان و مخالفان نظام تحریم شود. عدم شرکت کافی نیست؛ باید تحریم شود چرا که تحریم امری فعال است و تحریم‌کننده از دیگران هم تقاضا می‌کند که رای ندهند؛ البته این درست است که نظام استبداد دینی در تقلّب ید طولایی دارد و خیلی راحت تقلب می‌کند، رای می‌سازد و در دستکاری آمار و ارائه آمار دروغ هم استاد است اما اکنون دیگر دستش برای مردم رو شده و هرگز درصد شرکت کنندگان در نمایش انتخابات را که از طرف حکومت اعلام می‌شود، باور نخواهند کرد.

راهی جز جنبش اجتماعی مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز نیست. مردم هر زمانی که فرصت مناسبی به دست آورند به پا خواهند خاست و این نظام را ساقط خواهند کرد چرا که راه دیگری برایشان باقی نمانده‌است.

دکمه بازگشت به بالا