اخبارسیاسی

جبهه ملی ایران هم به تحریم انتخابات پیوست!

شبکه کلمه| با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در ایران، تلاش مقامات جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم در آن افزایش یافته است. همزمان نظرسنجی‌ها نشان دهنده بی‌رغبتی اکثریت جامعه به انتخابات است و تحریم انتخابات توسط گروه‌های سیاسی مختلف در داخل و خارج از ایران ادامه دارد.

براساس گزارش‌ها، هیات رهبری اجرائی جبهه ملی ایران در تهران در بیانیه‌ای «تمام بحران‌های کشور و بدبختی‌ها و مشکلات فعلی مردم ایران و فقر عمومی در جامعه» را نتیجه «آزاد نبودن انتخابات» دانست.

در این بیانیه اعلام شد که «اصلی‌ترین شرایط لازم برای انجام یک انتخابات واقعی، حضور آزاد احزاب و سازمان‌های سیاسی با اصول اعتقادی مشخص و شناخته شده برای مردم که از متن جامعه نشات گرفته‌اند، آزادی اجتماعات، آزادی مطبوعات و رسانه‌ها، رعایت حق کاندیدا شدن و حق رای دادن به کاندیدای مورد نظر برای آحاد شهروندان است. در صورتی که در ایران و تحت لوای حاکمیت جمهوری اسلامی هیچ یک از این شرایط فراهم نیست.» شماری از فعالان سیاسی زندانی در ایران نیز شرکت در انتخابات را تحریم‌ کرده‌اند، به طوری که کانال تلگرامی «کلمه» خبر داده است که «در پی اعلام موضع تحریم انتخابات و انتشار مصاحبه‌هایی از داخل زندان اوین، نهادهای امنیتی و مقامات قضایی دستور داده‌اند سعید مدنی و حسین رزاق از سالن محل حبس‌شان به سالن‌های دیگری از زندان اوین منتقل شوند.»

دکمه بازگشت به بالا