اخبارجهانجهان اسلامحقوق بشرحوادثخاورمیانه

جو بایدن: رنج فلسطینی‌ها در ذهن بسیاری از روزه‌گیران است

شبکه کلمه| رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی به مناسبت آغاز ماه رمضان، نوشته است که جنگ غزه رنج وحشتناکی بر فلسطینیان تحمیل کرده است.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در شماری از کشورهای اسلامی، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی اعلام کرد که ماه رمضان امسال هنگامی فرا رسیده که «جنگ غزه رنج وحشتناکی بر فلسطینیان تحمیل کرده است».

جو بایدن در پیام خود، با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند «که بیشتر آنها غیرنظامیان و از جمله هزاران کودک هستند»، نوشت: در روزها و هفته‌های آینده همزمان با اینکه مسلمانان جهان برای افطار گرد هم می‌آیند، بیش از هر چیزی، رنج فلسطینی‌ها در ذهن بسیاری از آنها است.

بایدن همچنین تصریح کرد که ایالات متحده به رهبریِ تلاش‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌های امدادی بیشتر به غزه از طریق زمین، هوا و دریا، ادامه خواهد داد.

او در عین حال بر تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس موقت به مدت دست‌کم شش هفته تاکید کرد و «تنها راه به سوی صلح پایدار» را تشکیل دو کشور مستقل دانست.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام خود همچنین با اشاره به «ظهور وحشتناک نفرت و خشونت علیه مسلمانان آمریکایی»، هشدار داد: «اسلام‌هراسی مطلقا جایی در ایالات متحده ندارد.»

دکمه بازگشت به بالا