اخبارایرانتازه های اجتماعیفرهنگی و ادبی

یک جامعه‌شناس: دانشگاه در دست امنیتی‌ها است

شبکه کلمه| یک جامعه‌شناس در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس دانشگاه تهران درباره برکناری اساتید، گفت: در دو سال اخیر «فعال‌ترین استادان» اخراج شده‌اند.

غلام‌حیدر ابراهیم بایسلامی، جامعه‌شناس به وبسایت «خبرآنلاین»، گفت: دانشگاه با ارتقاء استادان «غیرهمسو با جناح حاکم» مخالفت می‌کند.

این استاد برکنارشده دانشگاه تهران و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، افزود: «اداره دانشگاه، در دست حراست‌ها و نیروهای امنیتی است.»

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران ۲۱ اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر»، مدعی شده بود: «هیچ استاد اخراجی در دانشگاه تهران نداریم. وقتی از ادعای اخراج استاد نام برده می‌شود به این معنا است که قرارداد یک استاد با استخدام رسمی دانشگاه تهران به ‌دلایل مختلف و به صورت یکطرفه لغو شود.»

او در ادامه گفته بود: «اگر یک مورد اخراجی اساتید پیدا کردید، به من معرفی کنید. آمادگی کامل دارم که یک جلسه با حضور رسانه‌ها برگزار کنم و با این استاد مدعی اخراج مناظره کنم.»

در پی این سخنان، آذین موحد، دارنده فوق‌دکترای موسیقی از دانشگاه هاروارد خطاب به محمد مقیمی با بیان اینکه حاضر به «مناظره» در این مورد است، گفته بود: «آیا بدنه هیئت علمی همچون قبل از شهریور ۱۴۰۱، همگی مشغول به خدمت هستند؟ من که نیستم.»

دکمه بازگشت به بالا