اخبارایرانحقوق بشر

توماج صالحی به اتهام نشر اکاذیب و دعوت مردم به خشونت محاکمه شد

شبکه کلمه| دادگاه رسیدگی به «اتهام‌های جدید» توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی نیز در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده موکلش، گفت: «با توجه به آنکه زندانیان در جلسه رسیدگی به اتهاماتشان به صورت مجازی حضور پیدا می‌کنند، آقای صالحی نیز به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه حاضر شد. عناوین اتهامی او عبارت بود از نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای و تشویق به اَعمال خشونت‌آمیز از طریق سامانه‌های رایانه‌ای موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات.»

او ادامه داد: «آقای صالحی در جلسه رسیدگی ضمن عدم پذیرش عناوین اتهامی خود، توضیحاتش را ارائه داد. من و آقای رضا عرب‌زاده نیز به عنوان وکلای پرونده، توضیحات خود را ارائه دادیم.»

وکیل توماج صالحی درباره سرنوشت شکایت توماج صالحی از ضابطان پرونده سابقش نیز بیان کرد: «این پرونده هم‌اکنون در مرحله تعیین صلاحیت محلی است؛ چراکه برای دومین‌بار، دادسرای رسیدگی‌کننده به پرونده، خود را صالح ندانسته است. منتظریم شعبه رسیدگی‌کننده به این پرونده مشخص شود.»

به گفته امیر رئیسیان «در حال حاضر، دادسرا هم علاوه بر تکرار تمام اتهام‌های پیشین، آقای صالحی در پرونده سال ۱۴۰۱ حتی اتهام‌هایی که برایش رأی برائت صادر شده، دو اتهام جدید شامل «معاونت در بغی» و «اجتماع و تبانی به قصد امنیت ملی» را به پرونده اضافه کرده است. این کیفرخواست مجددا به دادگاه رفته است. دادگاه از ما خواسته ایراداتمان را شرح دهیم. من و آقای مصطفی نیلی به عنوان وکلای پرونده هم این کار را انجام داده‌ایم و در انتظار اتخاذ تصمیم از سوی دادگاه هستیم.»

توماج صالحی که در زندان «دستگرد» اصفهان زندانی است، انتخابات یازدهم اسفند در ایران را «نمایشی» توصیف کرده بود و خواستار «تحریم» آن شد.

دکمه بازگشت به بالا