اخبارایرانپزشکی و سلامتتازه های اجتماعی

اتاق بازرگانی تهران: سیاست‌های بانک مرکزی منجر به «بحران» در صنعت دارو شده است

شبکه کلمه| رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند.

به رغم ادعای بانک مرکزی و دولت ابراهیم رئیسی در تامین «فراتر از نیاز ارز»، گزارش‌های جدید حاکی از گسترده‌شدن دامنه بحران کسری ارز به بخش دارو است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران روز یکشنبه ۲۷ اسفند اعلام کرد سیاست انقباضی بانک مرکزی همه صنایع فعال در بخش خصوصی از جمله صنعت دارو را با مشکل تامین سرمایه در گردش روبه‌رو کرده و امروز صنعت دارو دچار «بحران» شده است.

محمود نجفی عرب در این زمینه به خبرگزاری «ایلنا» گفته است: «خیلی از شرکت‌های دارویی را می‌شناسم که در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند و این برآمده از کمبود سرمایه در گردش در همه صنایع از جمله صنعت دارو است، امروز صنعت دارو به کل مبتلا به یک بحران شده است.»

او همچنین گفته است سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی برای کاهش تورم، «به قیمت کاهش تولید کشور» تمام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از رئیس‌کل بانک مرکزی که گفته است قیمت ارز در بازار آزاد را «قبول ندارد»، تاکید کرد که بسیاری از شاخص‌های قیمت براساس نرخ آزاد تعیین می‌شود و «این نرخ بر اقتصاد تاثیرگذار است.»

به رغم افزایش چند برابری قیمت دارو از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، رئیس سازمان غذا و دارو ماه گذشته از افزایش ۲۰ درصدی قیمت دارو در سال آینده خبر داده بود.

دکمه بازگشت به بالا