اخبارایرانتازه های اجتماعیتازه‌های سیاسیجهانحقوق بشر

نماینده پارلمان آلمان خواستار آزادی یوسف احمدی، زندانی محکوم به اعدام شد

شبکه کلمه| نماینده پارلمان آلمان می‌گوید که یوسف احمدی بی‌گناه است و تحت شکنجه مجبور به اعتراف اجباری شده است.

مارسل هوپ، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی یوسف احمدی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، به مناسبت «روز جهانی زندانیان سیاسی» خواستار آزادی او شد.

این نماینده پارلمان آلمان در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه «من به عنوان کفیل سیاسی او، خواستار آزادی یوسف احمدی هستم»، نوشت: «یوسف احمدی مقابل چشمان فرزندانش از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفت و بازداشت شد، پس از ماه‌ها شکنجه و براساس اعترافات اجباریِ تحت شکنجه، هدف محاکمه ساختگی قرار گرفت.»

مارسل هوپ تصریح کرد: یوسف احمدی بی‌گناه است و تحت شکنجه مجبور به اعتراف اجباری شده، او در طول دوره بازداشت نیز از حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، بعد از سه سال و چهار ماه بازداشت موقت یوسف احمدی، او در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی «سعیدی» به اعدام محکوم و سه زندانی سیاسی دیگر اهل بانه با نام‌های «محمد کریمی»، «باسط کریمی» و «محمد فیضی» جمعا به ۶۵ سال حبس محکوم شدند.

براساس حکم دادگاه بدوی، یوسف احمدی به اتهام «بغی» به اعدام، محمد کریمی به اتهام «معاونت در بغی» به بیست و پنج سال حبس، باسط کریمی به اتهام «معاونت در بغی» به بیست سال حبس و محمد فیضی به اتهام «معاونت در بغی» به بیست سال حبس محکوم شدند.

دکمه بازگشت به بالا