اخباراسلامیتازه‌های سیاسیجهانجهان اسلامحقوق بشرحوادثخاورمیانه

شورای امنیت قطعنامه جدیدی را برای آتش‌بس فوری در غزه به رأی می‌گذارد

شبکه کلمه| این قطعنامه شورای امنیت «خواهان آتش‌بس فوری برای ماه رمضان» است که منجر به «آتش‌بس دائمی پایدار» و مورد احترام همه طرف‌ها شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ جدیدی را درباره آتش‌بس فوری در غزه به رأی خواهد گذاشت اما واشنگتن گفته ممکن است آن را وتو کند.

این خبرگزاری ابتدا به نقل از سه دیپلمات گزارش داد که انتظار می‌رود پیش‌نویس این قطعنامه صبح شنبه به وقت نیویورک به رأی گذاشته شود؛ با این حال ساعاتی بعد گزارش شد که رایگیری تا دوشنبه به تعویق افتاده است.

این خبر یک روز پس از آن منتشر می‌شود که قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده با وتوی روسیه و چین روبه‌رو شد و کشورهای عربی هم گفتند درباره فشار بر اسرائیل به اندازه کافی صریح نیست.

بخشی از پیش‌نویس قطعنامه جدید از سوی الجزایر ارائه شده است.

پیش‌نویس این قطعنامه که خبرگزاری فرانسه متن آن را مشاهده کرده، «خواهان آتش‌بس فوری برای ماه رمضان» است که منجر به «آتش‌بس دائمی پایدار» و مورد احترام همه طرف‌ها شود.

این پیش‌نویس همچنین خواهان آزادی «فوری و بدون قید و شرط» گروگان‌های ربوده شده در حمله هفتم اکتبر حماس و دسترسی بشردوستانه به نوار غزه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه کشور اروپایی مالت، اسلوونی و سوئیس به همراه سه کشور موزامبیک، گویان و سیرالئون از این قطعنامه پیشنهادی حمایت می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا