اخبارایرانتازه های اجتماعی

اقدام کم‌سابقه یک بازپرس در اراک در دفاع از آزادی بیان

شبکه کلمه| رضا احسانی با تاکید بر آزادی بیان، گزارش اطلاعات سپاه علیه یک فعال سیاسی را رد کرده است.

شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک با صدور رأی «قرار منع تعقیب» در پرونده یک متهم به «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، از لزوم دفاع از آزادی بیان سخن گفته است.

وبسایت «اختبار» که مطالب حقوقی منتشر می‌کند، متن حکمی را که توسط «رضا احسانی»، بازپرس شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک صادر شده، منتشر کرده است که در آن نام متهم مشخص نیست اما استدلال‌های مقام قضائی در رد گزارش اداره اطلاعات سپاه این استان جالب توجه است.

بر اساس متن منتشرشده این قرار «منع تعقیب» در ۱۴ اسفند سال گذشته و در پی گزارش اداره اطلاعات «سپاه روح‌الله» استان مرکزی، علیه یکی از فعالان سیاسی استان که در یک مراسم ختم به «نقد عملکرد نظام» در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ پرداخته بود، صادر شده است.

طبق متن منتشرشده، ظاهرا متهم در مراسم درگذشت اسدالله امینی که یکی از «فعالان جناح موسوم به اصلاح‌طلب در استان مرکزی» معرفی شده، اقدام به سخنرانی کرده و در این سخنرانی «مطالبی را در خصوص حوادث سال ۱۴۰۱ مشتمل بر نقد عملکرد نظام در مواجهه با آن قضایا و تشریح راهبرد کلی جبهه اصلاحات» بیان کرده بود.

بر اساس این گزارش، اطلاعات سپاه استان مرکزی سخنان مطرح شده را «فعالیت تبلیغی علیه نظام» دانسته و با ارسال گزارشی به دستگاه قضائی، خواستار تعقیب قضائی متهم شده است.

دکمه بازگشت به بالا