تازه‌های سیاسی

پومپئو: سوء‌مدیریت حکومت عامل خسارت شدید سیل در ایران است

آمریکا روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین حکومت تهران را مسئول خسارات سیل در ایران دانست و در عین حال اعلام نمود، که واشینگتن آماده است تا کمکهای مالی اش به سیل‌زدگان را از طریق صلیب سرخ و انتقال آن به هلال احمر ایران ارسال نماید.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است، سوء‌مدیریت حکومت ایران در زمینه شهرسازی و عدم آمادگی لازم جهت کنترل حوادث طبیعی، علت تبدیل شدن سیل به فاجعه است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اظهار داشته، از طرف مردم آمریکا مراتب همدردی خود را با قربانیان سیل‌های اخیر در ایران اعلام می‌کنم. این سیل‌ها بار دیگر میزان سوءمدیریت حکومت ایران در برنامه‌ریزی شهری و آمادگی خدمات امدادی را نشان می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا درعین حال تصریح کرده، جمهوری اسلامی عوامل خارجی را مقصر قلمداد می‌کند، حال آن که در واقع سوءمدیریت آنهاست که به این فاجعه منجر شده.  آنها حتی فعالان محیط زیست را به خاطر کمک به مردم جهت آمادگی با چنین مسائل عینی زندانی می‌کنند. ایالات متحده آماده مساعدت و همکاری با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است که بتوانند کمک‌های مالی را به طور مستقیم به هلال احمر ایران جهت کمک برسانند.

دو روز پیش، وزیر خارجه ایران مدعی شده بود، تحریم‌های دولت آمریکا باعث شده که ایران نتواند تجهیزات مورد نیاز از جمله هلی‌کوپترهای امدادرسان تهیه کند.

گفتنی است، انتقادات آمریکا از نحوه مدیریت حوادث طبیعی توسط جمهوری اسلامی امر تازه ای نیست و پیش از این نیز، مردم ایران بارها در اظهاراتشان، علت تبدیل حوادث طبیعی به فجایع انسانی را ضعف و ناکارآمدی نظامی عنوان کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا