تازه‌های سیاسی

رئیس جمهور آمریکا: درخواست ایران برای لغو تحریم‌ها پیش از ملاقات را رد کردم‎

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه پنجم مهرماه گفته است، درخواست ایران برای لغو تحریم‌ها پیش از ملاقات دو طرف را رد کرده است.
از طرفی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم مدعی شده، دولت آمریکا برای مذاکره دوجانبه وعده داده بود که کل تحریم‌ها علیه تهران را لغو خواهد کرد، اما شکل چنین دیداری قابل قبول نبود.
رئیس جمهوری ایران پس از بازگشت از نشست سازمان ملل در نیویرک در خصوص تلاش کشورهای اروپایی برای میانجیگری میان تهران و واشینگتن گفته است: آمریکایی ها تقریباً به همه سران اروپایی و غیر اروپایی پیغام داده بودند که ما آماده مذاکره‌ایم.
روحانی می‌گوید، آمریکا پیشنهاد ایران برای انجام چنین دیداری در چارچوب ۱+۵ را پذیرفته بود.
پیشتر گزارش هایی درباره دیدار امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، و بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا، با حسن روحانی و اصرار آنها برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، منتشر شده بود.
حسن روحانی افزوده است: نکته دیگری که محل بحث بود اینکه چه تحریمی برداشته شود و آنها به صراحت گفته بودند که کل تحریم را برمی‌داریم. منتها شکل این کار شکلی نبود که قابل قبول باشد.
از سوی دیگر دونالد ترامپ ساعاتی پس از انتشار اظهارات حسن روحانی در توییتی گفته است، ایران از من خواسته بود که برای انجام دیدار، تحریم‌های علیه آنها را لغو کنم. من هم البته گفتم: نه.
دونالد ترامپ پیشتر هم لغو تحریم‌ها قبل از دیدار دو طرف رد کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا