تازه‌های سیاسی

حمایت ایالات متحده آمریکا از مطالبه مردم لبنان

یک مقام مسئول در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد واشینگتن از حق مردم لبنان در تظاهرات و مطالبه اصلاحات اقتصادی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها این مسئول آمریکایی گفت که مردم لبنان از دولتشان به دلیل مخالفتش با رسیدگی به پرونده‌های فساد «به حق خشمگین» هستند و اعتراض‌های جاری انعکاسی از خواسته‌های لبنانی‌ها از دولت این کشور برای اتخاذ تدابیری در این زمینه است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت ایالات متحده از حق مردم لبنان در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز دفاع می‌کند.

اعلام حمایت آمریکا از تظاهرات مردم لبنان و مطالبات آنها برای انجام اصلاحات اقتصادی همزمان با آن صورت می‌گیرد که تظاهرکنندگان اعتراض‌ها و فشارهای خود علیه دولت این کشور را برای هفتمین روز متوالی ادامه و افزایش داده‌اند و در این راستا خواستار استعفای دولت شدند.

معترضان لبنانی به ستوه آمده، از عملکرد طبقه سیاسی در این کشور برای چندمین روز متوالی به جنبش خود برای متوقف کردن حرکت در خیابان‌ها در مناطق مختلف ادامه داده و سطح فشار بر دستگاه‌های دولتی را افزایش دادند.

از سویی این تحرک‌های اعتراض‌آمیز اما با واکنش ارتش لبنان مواجه شدند که اقدامات گسترده خود را برای باز کردن مسیر خیابان‌های اصلی شهرها که از ابتدای اعتراضات بسته شده آغاز کرده است.

معترضان لبنان خواهان سقوط کامل دولت در لبنان هستند آنها از دخالت های نظام تهران در کشورشان خمشگین هستند و خواهان پایان دخالت های تهران از کشور خود شده اند.

پیش از این مردم عراق نیز با شعار “عراق آزاد، عراق آزاد؛ ایران برو بیرون” خشم خود از دخالت های مخرب نظام ایران در کشور خود را اعلام کرده بودند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا